söndag, augusti 17, 2008

Skolstart igen för mig?

Sådär, nu har jag ätit sen kvällsmat igen. Vart proviva exotisk och två rostmackor med marmelad.
Jag har ju skrivit lite här i bloggen om att jag ska berätta något om skolan för er.
Iaf, när jag tog studenten i Juni så hade jag inte hunnit gjort något projektarbete för runt jul så skulle jag, Elin och Richard göra ett företag och vara med på Ung företagarmässan som var i vår uppe i Bollnäs. Men när vi kom tillbaka efter jullovet så berättade lärarna att vi inte fick vara med på det för vi hade inte betalat in någon avgift före jullovet så vi skulle få göra ett vanligt projektarbete istället.
Tiden sprang iväg och det var maj redan och vi hade inte gjort något projektarbete för det var så mycket i skolan sista halvåret. Vi började en ny kurs veckan innan studenten som dom glömt lägga in i vårt schema och betygerna satts innan vi ens viste om att dom skulle sättas det datumet så vi hann inte fixa det lilla vi hade kvar för att få Godkänt i vissa ämnen så dagen innan studenten gick jag till syon, det gjorde Richard och Andreas i min klass också. Vi pratade med henne om hur vi ska göra för att få ihop 3500 P för att kunna söka in på högskola. Och eftersom vi inte redan hade sökt in nu till hösten så sa hon att vi får komma tillbaka nu i höst och plugga upp betygerna.
Så den här veckan, alltså Tisdag eftermiddag ska jag, Richard och Andreas tillbaka till skolan och göra projektarbete och jag tänkte peta av nått IG som jag också fick så jag får ihop 150 P som fattades innan jag kan söka in på högskola. Det är inte många som får chansen att komma tillbaka och göra det här snabbt nu på sensommaren, men dom sa att vi fick så det är bara att gå till skolan och kolla va man har kvar i det ämnet , sen gå hem och göra det sen sätter dom ett G i betyget. Det här gör vi frivilligt också, även fast jag inte kommer söka in på högskola till våren kanske så är det bra att ha dom där 3500 P ifall jag vill plugga vidare om något år.
Fast jag är ganska sugen att plugga vidare inom Turism! Det har jag pratat om tidigare. Var helt inne på England också, att börja nu i Augusti men det blir nog inte så nu när jag funnit kärleken här hemma. För det ska hålla förevigt mellan mig och min sötnöt. Fast flytta från Hofors ska jag göra så fort jag bara kan + att då ska jag ha med mig min älskling och vår lilla bebis (katten).
Nu vet ni det om skolan iaf! Ska borsta tänderna nu och gå ner till mitt rum, sen ska ni få höra dom två sakerna som jag och min älskling ska göra här framöver.

Inga kommentarer: