tisdag, november 24, 2009

SVART & VITT

Detta är vad jag sysslat med idag på eftermiddagen! Åkte iväg och inhandlade julgodis ingredienser och sen åkte jag till färghuset och köpte 1,5 meter svart klisterpapper. Åkte hem och började mäta och klippa bitar och limma fast. Det är ganska svårt att få dom exakta, plus att alla hörn som det ska vara smala bitar på och bakom rören är det trix och fix med.

Är inte klar än men det kommer bli jättesnyggt när det är färdigt. Går ju att ta bort dom om man ångrar sig!

Ikväll ska jag baka rischoklad, världens enklaste julgodis. Blanda ljuschoklad som man smälter med rispuffar och sätt på en plåt med bakplåtspapper på som man penslar med olja (om man vill) låt det kallna, t ex i frysen om ugnsplåtarna går in där. Jag tänker ha i hackade nötter och russin i mina rischoklad!



Fint eller fult?
Är dock inte klar på bilderna!

Inga kommentarer: