onsdag, november 11, 2009

RESOR

Ända sedan jag kom hem från Turkiet så har Tobias tjatat att han och jag ska åka utomlands. Dock vet vi inte riktigt vart vi ska få pengar till det ifrån för nu när vi är sambos har vi gemensam ekonomi men vi kommer inte ha pengar till att lägga undan till en resa för vi lär betala hyra, el, mat, bensin, internet, tv-kanaler, kläder, hushållsartiklar (Toapapper, shampoo, tvål, tvättmedel m.m), Jobbigt med sant.

Några resemål vi funderat på...

Tobias vill jättegärna åka till Thailand och det skulle jag också vilja men om man åker så långt bort brukar man vara borta minst 2-3 veckor och det blir dyrt för man måste ha mat där borta och sen pengar till aktiviteter, för i Thailand brukar man ju luffa runt lite på olika öar m.m Sen har dom så billiga kläder, skor m.m där nere så man skulle inte packa ner något i väskan alls när man åker och bara handla massa saker där nere och då behövs pengar fast det är billigt, mycket saker blir dyrt i slutändan.

Tobias vill ju helst åka dit och ut och se regnskogarna och bergsklätta typ och jag vill ligga på vita långa stränder och sola och bada. Och sen åka iväg på båtturer in i grottor där man får snorkla omkring. Thailand är ju rena paradiset, men dock så dyrt det är. Om jag skulle åka dit skulle jag kolla upp allt man vill göra där borta och planera mer, inget som man tar en sista minuten resa på precis.





Till Cypern har vi pratat om att vi vill åka till, inte så farligt dyrt med resa dit och man kan ju ta en sista minuten men det är inte så superbilligt där borta. Men en sol och bad semester till Cypern- Ayia napa skulle inte sitta helt fel.

Tänk er att ligga på en strand och koppla av, varken tänka på att man måste diska eller dammsuga utan bara höra vågorna, känna doften av havet och veta att man är med den man älskar. Och till det vill ni alla säkert ha en god drink i handen men jag dricker inte alkohol så ett stort glas kallt vatten skulle sitta fint på en varm strand där solen steker.



Egypten, pyramider, snorkling och avkoppling. Kan säga att dom flesta resorna vi kollat på är till Egypten. Här kommer vi överens om vårt val av land iallafall. Både jag och Tobias är fascinerad på pyramider och dess historia, Tobias vill till och med tatuera in en pyramid på armen vilket jag aldrig skulle göra.

I Egypten är det mycket snorklingställen. Ända sen jag var liten har jag lekt runt på badhuset att jag var Ariel den lilla sjöjungfrun och att det fanns tusentals fiskar i olika färger där, dock är jag rädd för hajar men iallafall så att åka till Egpyten och variera resor ut och se pyramider och ligga och snorkla en hel dag vore perfekt. En resa hit vet jag att det kommer bli, när man väl har pengarna.



Nu blev jag sugen på att åka utomlands, kolla upp sista minutenresor och åka i början av nya året 2010. Gäller att spara undan pengar. Jag vill uppleva hela världen med min fästman och sambo Tobias!


Inga kommentarer: