måndag, november 16, 2009

PIERCINGAR & TATUERINGAR

Många tycker att tatueringar och piercingar är barnsligt och man växer ifrån det, men jag tycker det är en livsstil, en utsmyckning på kroppen. Piercingar lär man ju ta ut för att kunna arbeta på vissa platser som t ex butik. Tatueringar sitter ju där hela livet om man inte betalar 10 tusentals kronor för laser så dom försvinner men det ska ju mycket till innan dom är borta helt.

Jag älskar piercingar och tatueringar och funderar inte alls på att ta ut någon piercing på något år, iallafall inte som jag känner nu men vist den dagen jag vill börja ta ut piercingar lär väl komma också. Jag ångrar ingen tatuering jag gjort, alla utom 1 betyder något för mig och varje gång jag ser dom så är det en massa minnen som kommer upp i huvudet och då mår jag bra.

Mer tatueringar kommer det bli, dock inge mer piercingar förutom lite mer i öronen.


Har ni nå piercingar eller tatueringar?
Några ni är nöjd med eller som betyder något för er?

2 kommentarer:

Jenni sa...

Jag tycker också det är en livsstil, och tycker det är så jävla grymt att så många accepterar tatueringar & piercingar nu för tiden. Men HELT ärligt, JAG (& andra jag visat den sista bilden för) tycker det är alldeles för många piercingar så nära varandra. Alltså det är det enda man tänker på när man ser dig. Okej om du skulle ha pyttesmå stenar eller liknanade i nösvingarna, men när du har så stora och utåtstående grejer blir det FÖR mycket. Den dagen du inte har dina piercingar mer och ser kort från nu, kommer du förstå vad jag menar! Du har ett så himla vackert ansikte, men det förstörs av alla piercingar, därför tjatar jag och är lite "dum" <3

sandielover sa...

Ja men nu har jag inte sådär stora kulor i nästan eller ansiktet.
Har köpt tunna små ringar till septum och läppen. Sen nästan och överläppen på sidan har ju pyttesmå pluppar..

Bilden e gammal.. :P men iallafall, förstår hur du menar. <3