fredag, november 13, 2009

Innelistan/Utelistan

Innelistan & Utelistan enligt mig!


  • FUSKPÄLS- Päls är ju som sagt gulligt men det ska vara fuskpäls, som min pälsmössa jag köpte på Lindex för någon vecka sedan, hur gullig som helst och då är det inte äkta.
  • JULMYS- Finns det något som är mysigare än när snön faller lätt utanför fönstret och man sitter inne med tända ljus och dricker varm oboy, kaffe eller te med dom man tycker om?! Hur mysigt som helst, det är väl de ända jag ser fram emot när det gäller jul m.m
  • JULMARKNAD- Allt börjar ju närma sig jul och snart kommer snön för att stanna hela vintern. Då är det mysigt med julmarknad, i Hofors är det den 10 December. Då ska jag och Tobias gå ner på bruket (stan) och gå runt och kolla lite och dricka glögg och äta pepparkaka. Mysigt om det är snö ute och alla går varmt klädda, massa ljus tända och gud vad jag längtar till det nu.
  • JULBAKA- Jag och Tobias har bestämt att vi ska julbaka nu när vi har lägenhet och allt. Det blir pepparkakor, knäck, Kola, Lussekatter till Lucia den 13/12. Vi ska inskaffa oss små söta genomskynliga glasskålar (lite gammeldagsta) och ha dom i, då kan man ha dom framme som fint också, sen fylla hela skafferiet såklart.




  • ÄKTA PÄLS- Jag tycker det är äckligt att gå med riktiga päls på sig, t ex en räv runt halsen eller en isbjörnskappa, räv på huvudet. Okej att man måste skjuta djur till mat osv men jag skulle aldrig i hela mitt liv ha en riktig päls.
  • KÄNDA BLOGGARE- Många kommer tro nu att jag är avundsjuk för att jag inte är lika "känd" som dom stora bloggarna men så är det inte. Typ som Kissie, hon snackar skit om alla på sin blogg hit och dit om att Blondinbella är en gris osv, sen rätt som det är kommer ett inlägg där det står att hon inte har något emot Blondinbella. NEHE, varför då snacka en jävla massa skit dårå? Hon säger emot sig själv hela tiden. Sen att hon tror att hon är bäst, snyggast och vackrast hela tiden, det får hon göra men hon är så självisk och driver folk till vansinne och det är det hon får läsare för. Tänk er då småbloggare som vi som skriver om vårt vardagliga liv och skriver för att det är roligt, är det inte så de ska vara? Eller måste jag börja skriva att jag hatar unga mammor t ex som Kissies gör för att folk ska störa sig på mig och börja läsa min blogg för att kommentera en massa skit. Hon gör allt för att bli känd, men hur roligt är det att vara känd som en jävla bitch?

  • JULKLAPPSHYSTERIN- Hur många människor är inte stressad dagarna före julafton? Julklappar, julklappar, julklappar för alla pengar. 40 julklappar var till alla ungar. Okej att köpa nått till barn som är under 15 år men man behöver ju inte överdriva. I min familj har vi alltid fått tiotal paket varje år hela vår barndom och då var man glad men nu idag så bryr man sig inte ett dugg om julklappar. Jag är ju yngst i familjen så dom ända som får något är ju barnbarna. På Julafton och dagarna innan och efter ska man väl vara med familjen och ha det mysigt och inte stressa runt i affärer. Och på julafton behövs inte en massa julklappar utan att sitta med familjen och äta gott och umgås är en helt OKEJ julafton för mig. Förutom att jag skulle vilja ha en plattång eller hårblås i julklapp, haha. Börjar som Kissie, säger emot mig själv. HAHA

Inga kommentarer: