lördag, november 07, 2009

LÖRDAGKVÄLL

Idag har jag vart med mamma och pappa och handlat, sen var vi till kyrkogården och tände ljus. Sen skjutsade dom hem mig så bjöd jag på fika här i lägenheten. Sen åkte dom iväg och jag åkte och köpte en sopgrej, jobbigt att ta fram damsugaren hela tiden när det är småsmulor i köket så lättare att med en sopkvast.

Hämtade Tobias vid jobbet kl 18:00 och när vi kom hem grillade jag lax (bilden) på en räfflad stekpanna och sen gjorde vi potatisklyfor i ugnen med röd & gul lök och paprika. Mums så gott. Till det vart det grönsallad med tomat, gurka och fetaost. Sen gjorde jag en liten annan såsgrej med hackad rödlök, gräslök (salladslök) och gräddfil. Det är jättegott till sill och potatis så ni vet, testa det. Sätt i lite salt också eller citronpeppar, mums.

Nu ska Tobias diska och jag ska plocka undan lite här, sen ska vi åka ner till mamma för brorsan och hans tjej ska komma ner och bjuda på kladdkaka, mumsigt. Får se om vi sover hos mamma inatt för pappa jobbar natt så tänkte hålla henne sällskap, annars åker vi hem hit och sover sen.

Ha en trevlig kväll alla, så kanske vi hörs senare igen!

Tog kort med min cam på minidatorn när jag skulle steka lax.

Inga kommentarer: