tisdag, maj 11, 2010

PROMENAD

Hej och hå. Kom hem och skulle ta ut tvätten ur maskinen och då möter jag en våg mot mina fötter. Det är vatten kvar i maskinen som inte "runnit bort" så alla kläder är dygnblöta, måste vrida ut varenda plagg eller boka tid nere i tvättstugan och torktumla allting, dock är mitt tvättstuglås hos mamma och pappa så lär tid och hämta de annars drar jag ut allting och hänger på tork här hemma. Fullt med vatten kvar som ligger i maskinen nu också så lär be pappa kolla på det i morgon eller något, det kan ju inte bli fel på en helt ny maskin?


Nu ska jag hoppa i mina älsklingar (vet att det inte är bra att gå i helt platta skor men lär göra det tills jag köper riktiga träningskor) och gå ut och gå. Blir 1 timmes promenad, men denna gång följer mor min med, hon kommer hit nu efter jobbet. Trevlig med sällskap nu när jag inte har någon mobil att lyssna på musik med.

Hörs när jag kommer hem, då ska jag göra klädvård. Ska ta ut allt ur garderoberna och vika och hänga in snyggt.

Inga kommentarer: