tisdag, maj 25, 2010

Eurovision Song Contest - 1

Ska skriva om alla låtar, det är ju semifinal ett på kanal 1 nu vilka som ska gå vidare till riktiga Eurovision Song Contest.

Moldavien - Hon började sjunga högt som fan direkt och fula kläder, konstig uppträdande och sen syntes det att det var playback, hon mimade dåligt.
Ryssland - Är 25 % rysk men detta var inge bra. Kommer aldrig komma vidare. Skulle tydligen vara en humorlåt?
Estland- HAHAHA han gjorde lika bögiga hopp som min sambo när han hoppade i kallingar på studsmattan hos mina föräldrar. HAHAH, såg ni att han som stod i kören där bak svimmade av?
Slovakien- Konstigt språk, gullig tjej men ingen bra låt. Massa huliganer som hoppar runt på scen.
Finland - NU börjar vi snacka om musik, heja finland (finne som man är och finne som tobias är). Finsk folkmusik, de äää finfine grejer teee vetttniii..
Lettland- Nya Elin lanto eller?
Serbien- Är det en kille eller tjej? :S haha
Bosnien - Bra röst hade han, lite rockig tycker Tobias men det där kallar jag inte rock :P
Polen- Polsk folkmusik? Gillar inte detta.. blää
Belgien- För lugnt låt för mig men ganska bra.
Malta- Hon ser exakt ut som en tjej som heter Amira, trodde det var hon först.
Albanien- ? färga håret brunt kvinna..
Grekland- OPA OPA OPA, haha karln tror att han är 20 år, snygga tattoos iallafall på dansarna. Jenni, ska vi ut och sjunga karaoke igen tar vi denna låt, OPAAAAA!!
Portugal- Sa dom balad? Jag går och diskar..
Bulgarien- Ena killen hade snyggt hår, han med långa håret. Fina klänningar hade tjejerna men låten var ingen favorit från min sida.
Island- Bästa låten på hela kvällen helt klart, fin röst och lite drag i den.

Tycker ni jag varit hård mot Europa? Berätta vad ni tycker..

1 kommentar:

Anonym sa...

men dock är det vi ryssar som tar oss till finalen medan stackars Anna får bara svälja bittra tårar, sämst sveriges bidrag genom tiderna.