måndag, maj 17, 2010

100 SAMTAL SENARE

Hallå, är nere hos mamma och pappa en vända och lånar deras telefon och uträtter lite samtal. Har nyss suttit ute på deras balkong och ätit kladdkaka, vaniljglass och hallon, mumsigt gott och självklart sparade vi till Tobias när han kommer sen.

Alla samtal gick bra iallafall utom ett. Ringde Elgiganten om min mobil som gått sönder och hittar inte kvittot men i morgon ska jag, pappsen och Tobbe åka in och lämna den så dom får skicka iväg den på lagning, för en touchmobil ska hålla mer än 6 månader tycker man. Köp aldrig Samsung S5230 Touch.

Sen ringde jag Rusta angående vår kaffebryggare som kokar över hela tiden, är inge roligt att ha en sån bryggare så ska få lämna den i morgon och få pengarna tillbaka. Är nöjd annars med den för det är en termosbryggare vilket är bra för de håller värmen och man kan bära med den ut på balkongen m.m och ha där, man lär va försiktig när man har glaskanna. Men ska iallfall be om pengarna tillbaka då det är andra kannan vi är missnöjd med nu, den första (exakt lika) exploderade allt glas innuti kannan så vi fick en ny och som sagt kokar den över.

Mobilen jag har.. blää!

Nu ska jag försöka få tag på den där Ali vi ska köpa en bil av idag, Tobias och hans pappa är ute och letar efter han, han svarar inte på varken 2 telefoner och inte på hemtelefon, öppnar inte i verkstaden eller hemma fast vi bestämt tid med honom igår. Lär fortsätta ringa nu för Tobias och hans pappa har ringt upp alla pengar på mobilerna.

Åh det luktar nybakta bullar, mamma håller på och bakar bullflätor (längder), mumsigt gott.


Inga kommentarer: