måndag, juli 28, 2008

Stockholmshelgen!

Godmorgon! Tänkte berätta om hur min helg varit, knäppte bara 5 kort ungefär så det var lite tråkigt. Men iaf, i fredags gick jag upp vid 5 tiden för att hinna fixa mig lite, bussen gick vid 7,15 tiden från Hofors, jag var framme i Stockholm 10,40.
Jenni mötte mig vid Centralen, sen åkte vi iväg till något ställe där hon skulle fixa sina naglar och efter det sprang vi runt i 50 affärer och handlade, eller Jenni handlade. Jag köpte bara smink och en svart klänning (ni får se kort sen). Efter det åkte vi vidare bort långt åt fasiken för att träffa viktora (Jennis moster) för att sedan åka vidare till något ställe där dom skulle göra fotvård. När det var klart gick vi i massa affärer och sen åkte vi hem till Jenni och började fixa oss, var roligt att träffa Jennis mamma också och Jennis moster har jag inte träffat på över 6 år typ.
Mot kvällningen drog vi in till Centralen och sen vidare till slussen och sen till Fisksätra för att möta Tommy och typ 10 till personer. Vi gick ut till Holmen (Fisksätraholmen) och satt oss där och efter ett tag kom dom dit. Var roligt att träffa massa nytt trevligt folk. Senare på kvällen åkte jag och Jenni tillbaka in till stan för att gå ut på krogen, var så mycket folk vid Harry B James så vi drog vidare till något annat ställe och drack lite cider och sånt, sjukt att på vissa ställen är det 23 årsgräns på krogen i Stockholm. Men efter allt spring där så drog vi till slussen igen och sen vidare till Fisksätra och fortsatt festandet där. Vid 04,30 tiden ringde jag och Tommy taxi som hämtade oss där, var väl hemma i Jordbro vid 6 tiden. Taxiresan hem var nog det roligaste i helgen, HAHA. Jenni ville stanna på statiol och vi fick göra det, sen köpte gubben som körde taxin kaffe och han sa till Jenni att hon skulle vara lugn i bilen och va tror ni hon gör? Jo, hon råkar göra karatetrick på kaffemuggen så den snurrar 3 varv i luften och ner över hela taxin typ, eller ja lite av taxin iaf. Och han stannar mitt ute på vägen och ska torka rent allting. Sen hände det massa mer roligt men det orkar jag inte berätta nu. Kan berätta att korven och mosen hon köpte på statiol (därför vi stannade för hon var hungrig), iaf, på morgonen när vi vaknade hade hon tagit en tugga av korven och smakat en liten klick av mosen typ. HAHA

På lördagmorgonen gick vi upp tidigt, vid 9 väckte Jenni mig första gången. Vi gick med Tommy till pendeltåget för han skulle dra hem, sen när jag och Jenni var tillbaka hos henne så duschade vi oss och hoppade i lodarkläderna och tog med oss gin och tonic och åkte till (centralen-slussen) fisksätra, vi gick till Holmen och där var Tommy och nån Bojje/jojje/rojje/Peter någonting (kommer inte ihåg vad han heter) och massa barnfamiljer, vi satt och kollade på båtar och snackade med massa folk och drack.

Tommy vid holmen i Fisksätra.
Jenni vid holmen i Fisksätra.
Peter (tror han heter så) vid holmen i Fisksätra.

Sen drog vi hem till Jenni och fixade oss och sen vidare till Södra Stockholm och träffade syrran och hennes 30 kompisar vid Lasse i parken . Vi var inte där länge innan vi åkte tillbaka till slussen och drog till Fisksätra. Fick träffa massa nytt folk den kvällen, vi åkte iaf buss hem och var hemma vid 6-7 tiden på morgonen.
Vi sov inte mycket och redan klockan 12 var jag inne i Centralen med Richard och vi åkte buss hem.
Lite av min stockholmsresa har ni fått där! NU ska jag ut och sola, hörs sen!














Inga kommentarer: