onsdag, juli 30, 2008

Ålandsresan 29/7-08

Tänkte ladda upp lite bilder från gårdagens resa till Åland. Iaf, jag, mamma, pappa och bror Andrej åkte dit med min farbror Rainer, kusin Cathrine och hennes mamma Ingrid. Vi hade det jättetrevligt och fint väder också.
Vi hade med oss bil över till Åland för att kunna åka till Mariehamn och gå runt där i stan och kika och sedan åka till Sparhallen och Kantarellen och handla massa som vi skulle ha med oss hem till Sverige, typ Saft, bröd, kakor, ost, chips, godis , dricka och sånt. Vi åkte även till världens finaste utsiktsplats i Mariehamn där vi satt och åt "grismunkar" och drack kaffe/läsk.
Kika in på bilddagboken och kolla på gårdagens datum om ni vill se fler bilder. Annars kommer det några här.



Här är lite av det jag köpte med mig hem från båten, VS är några vodkadrinkar som är färdigblandade, köpte tropical, melon, lemon m.m Dom ser jättegoda ut och fina färger också. Sen köpte jag Mindori som är jättegod melonspritgrej som är god att blanda med sprite och sen köpte jag en Absolut vodka för det är alltid bra att ha hemma.

Inne i Mariehamn finns det en piercing/smyckesaffär som jag älskar, jag är stamkund där. Köper minst 5 smycken varje gång jag är i Åland, det är billigt och jättebra kvalite och trevliga människor som jobbar där. När man kommer dit säger dom " Näämen Hej, är du tillbaka nu? Hur gick det med smyckerna du köpte sist, var dom bra? Va tänkte du dig den här gången? " hihi, skittrevliga. Det är ett mellanålderspar som äger stället. Jag köpte iaf två örhängen till öronen i silver, en stav med kula till piercingen i överläppen på sidan, två nya 2,4 mm ringar till underläppen i mitten (som ni ser på bild), man kan även ha dom i näsan (septum).


Här står jag, Ingrid, mamma och Kusin Cathrine och väntar i den låna tunneln på att få gå ombord på båten på väg hem till Sverige (stockholm) igen. Det var jättemycket bilar och hur mycket folk som helst, fick stå i kö i en timme på Taxfree nästan och man kunde inte gå runt och kolla bland hyllorna utan man fick ta allt på vägen medans man stog i kön, kanske jobbigt.


Här är en bild från utsiksplatsen, mysiga träd finns det där och det är världens finaste utsikt över hela havet, segelbåtar och dom stora 24timmars kryssningsbåtarna som kommer in och åker iväg. Perfekt plats att åka till innan man ska dra sig mot båten igen efter en dag i Åland.


Min bror Andrej och världens bästa pappa vid utsiktsplatsen.


Här har ni tvillingarna Korscheck, pappa i rött och hans bror Rainer i grönt på båten på väg hem från Åland. Rainer var väl sådär lagomt trött för han hade vart vaken sen 04,30 på morgonen och inte sovit länge, sen kört runt i Åland hela dagen sen skulle han köra hem också så han kunde inte ta sig en Stor stark med jäger. Pappa var däremot glad för Andrej körde hela resan så han kunde ta sig en stor stark med jäger. höhö
Där har ni lite om min resa, kolla bilddagboken om ni vill se mer bilder. Finns även bilder sen grillfesten på smedsgatan i förrgår. Fast inte mycket bilder och dom som finns är suddiga.



Inga kommentarer: