fredag, april 30, 2010

100430

Godmorgon! Gick upp kl 07:00 i morse och Tobias drack kaffe och åkte till skolan. Jag har precis kollat på Bella & Tyra show och ska snart slänga i en tvätt i maskinen sen börja städa här hemma men tänkte är frukost först, havregrynsgröt.

Tänkte berätta att vi alltid haft hankatter hos mig, och nu köpte jag och Tobias en honkatt, vår lilla bebis Alice. Hon fyller 6 månader nu den 7/5. Iallafall så är dom könsmogna då och kan få kattungar. Igårkväll började hon, hon går och drar sig på golvet med huvudet, hon trycker upp hela baken i luften och alla andra katter mjauar, men Alice har aldrig mjauat, hon säger kuurnutt och kooornaaw, SKÖNT DET för annars hade hon mjauuuat hela natten men nu istället går hon runt och säger kurnut och kurnaw hela tiden. Läskigt som fan för hon är typ jättekåt eller något. HAHA, min lilla bebis som fortfarande är en kattunge bara, vill inte att hon ska bli påsatt.

Iallafall, nu ska jag ut och kolla på Internet för det finns folk som har hankatter som är i samma ras Maine Coon, så det går att "köpa" den katten för 1 000 kr typ så får dom para sig. Då tjänar ägaren med hankatten på det och vi får RENRASIGA Maine Coon kattungar som vi kan sälja för 6 000 kr, dock tänker vi sälja dom billigare (får vi se). Om vi inte får tag på någon sån ska vi be W komma hit med sin äkta norska skogkatt fisen så blir det 50 % Norsk skogkatt och 50 % Maine coon. Dom är båda ganska lik varandra och även dom finaste kattraserna enligt mig.

Min lilla bebisenunge, kan inte tänka mig att min lilla kattunge är
redo för att skaffa små kattungar.
Du kan väl vänta med ditt beteende 6 månader till Alice!

1 kommentar:

Jenni sa...

Läs detta, var gan ska intressant info. Jag hade ingen aning om att det pågick i flera dagar ^^ Inte heller att honan helst ska åka till hanen.. :p