söndag, april 25, 2010

100425

Hej! Har inte hunnit skriva något än, efter en lååång jobbig natt med världens promenad så vaknade vi inte förns 11:30 idag. Kom nyss hem från affären, var och handlade blekning i slingmedel som jag ska använda på Tobias lillasyster idag, hon är påväg hit nu och jag ska färga hennes hår, eller vi ska bleka slingor i det. Det kommer nog bli jääääättefint på henne, hon är en liten prinsessa.

Sen när vi är klar med det och allting, så ska vi göra bakad potatis med två olika röror, räkröra och tonfiskröra, sen en stor god sallad till och franskt vitt bröd. Så ska vi spela bingolotto, hoppas vi vinner något. Vi har kommit in i det stadiet då man spelar bingolotto snart börjar vi nog dricka vin till maten också. haha!

Nää nu ska jag ta fram en färgarhanduk och slingmössan, ni får se före och efter bild sen hur det blev! Hörs senare..


När allt är svårt och det känns som att man vill ge upp.
Då tänker jag på hur bra vi egentligen har det, hur fina lägenheter/hus vi har.
Alla saker, kläder, rent vatten och tillgång till mat finns alltid hemma.
Tänker då på alla små barn utan mamma och pappa i afrika eller andra länder,
dom har varken mat eller rent vatten, dom är sjuka och undernärda.
Och alla familjer som kämpar för att överleva.
Känns genast bättre när man tänker så,
då jag är tacksam för allt vi har och ändå gnäller vi.
Kommer tänka på det här varje gång innan jag gnäller över att maten är
lite för salt eller att man är så less.

Inga kommentarer: