tisdag, december 15, 2009

JOBBIGT

När Tobias kom hem från skolan så hade jag gjort fika till oss, bullar och glögg. Mysigt med eftermiddagsfika. Dock är det inte lika mysigt att det vräker ner snö och inte lite heller. Hela Hofors är täckt av snö och det bara kommer mer och mer.

Att skotta av bilen tog nästan en timme och att köra runt går inte, snorhalt och såg 2 bilar i diket på väg ner till mamma och pappa. Det skulle ju bli lugnt mot kvällen med snö men inte då! Det räcker med skiten nu, vist är det mysigt men när det kommer helt för mycket och inte ens plogarna har hunnit ut på vägarna är det inte roligt. Kom knappt upp för backen hos mamma och pappa, bara små spår man fick köra i. Ser inte fram emot att åka och hämta Tobias sen kl 21:00, då har det väl hunnit komma dubbelt så mycket snö på dom här 3 timmarna. Ska åka och handla hem massa mat och gå i ide tror jag. Tur att bussarna går utanför porten för Tobias på morgonen så han kan hoppa på dom och byta buss på Hofors busstation in till skolan i Sandviken för jag har ingen lust att stå och ta bort 1 meter snö på bilen 5 på morgonen!

Nu ska jag plocka undan i mitt rum här nere, har mitt glasbord fullt med smycken, papper m.m jag ska se vad jag ska ha kvar och slänga. Sen ska jag se på TV! Här finns det iallafall mer kanaler än 1,2,4 och barnkanalen. Hörs om en stund!

1 kommentar:

Jenni sa...

Ja vi bor jävla högt upp =D I ett fint område med cp skadade grannjävlar, usch. Men jag skiter i dom nu, för dom kan inte klaga på vad som helst. Vad var det ni skulle göra på nyår? Ni får gärna komma hit om ni inte ska vara hos Tobbes mamma eller vem det var som skulle flytta hit.