fredag, december 18, 2009

091218

Åh vilken INTE julkänsla jag har, men det blir ju mindre och mindre för varje år som går. Man blir ju som sagt äldre mer åren. I morse vaknade jag upp framför öppna spisen med Tobias i min sköna säng. Han åkte med mamma vid 07:30 tiden till bussen sen dess har jag letat lägenheter, har ringt runt en massa också för vi ska på visning på Söndag och sen idag ska vi iväg för att se huset. Åh hoppas hoppas hoppas det är fint, 70 kvadrat är stort och fint för en 2a.

Tills vidare får vi ha min soffa, har ju en svart filt på den så det passar bra med våran nya tv-bänk som är skitsnygg. Sen har vi mitt glasbord till soffan. Köksbord ska vi ta av mamma och pappa, en runt litet med 4 stolar, det får duga tills vi köpet ett eget litet sen. Säng tar vi min med oss, sen ska vi ta en dubbelsäng från Tobias pappa och köpa nya medar, jättefina vi hittat på Ikea som matchar en bänk vi ska ha i sovrummet. Man tår ta allt pö om pö! Behöver inte ha det dyraste direkt liksom.

Något vi inte har är Kaffebryggare, Tekokare, Micro (VIKTIGAST), dammsugare tror jag vi kommer få i julklapp. Pengar till gardiner, kastruller, stekpannor m.m hoppas jag vi får i julklapp så man inskaffa!

Har plockat ur och i diskmaskinen nyss, sen hämtat posten (drygt att föräldrarnas postlåda är långt bort, kalt ute på vintern. Minus 18 grader nu). Postgubben som var en kille kom precis när jag var där nere vid postlådorna, har tyckte min katt var fin (katten följer alltid med och hämtar posten) och han frågade om jag frös och ville ha skjuts men nejtack.

Nu ska jag ta ut mina små älsklingar så dom får springa av sig lite i sängen!
Mina små underbara sööööta bebisar.

Inga kommentarer: