torsdag, december 17, 2009

091217

Godmorgon! Det snöar för fullt över Hofors, fint men kallt ute. Minus 13 grader idag och det ska bara bli kallare och kallare nu hela tiden, igår var det bara minus 6 grader. Just nu äter jag frukost framför tvn. Hårdmacka och juice.

Kom och tänka på en sak nyss.. ALLT handlar om vilja, man väljer ju allt varje dag. Jag väljer ju när jag ska gå upp när man är ledig, väljer vad man ska göra för mat varje dag, väljer vilken/vilka jag ska umgås med på dagarna, Väljer vad jag ska göra. Väljer vad jag ska ha för kläder. Det ända man gör varje dag är att väljer, har inte tänkt på det förut. Man skulle kunna sätta JAG VÄLJER framför alla saker man gör.

Jag väljer att gå upp från soffan och gå in och diska.
Jag väljer att sedan klä på mig och fixa mig.
Jag väljer att åka till mamma och pappa idag.
Men det är mycket Mååååsten också, jag måste ju laga mat, måste ge mössen mat, måste handla, måste skriva blogg -skämt-i-sido-

Sjuka tankar jag fick såhär på morgonen! Nu ska jag välja vilken mat det blir ikväll så jag vet vad som behöver handlas. Hörs om en stund!

1 kommentar:

Jenni sa...

Har aldrig tänkt på det, men du har så rätt! :)