lördag, oktober 17, 2009

SOPPA + VÅFFLOR

Åh nu är körslaget precis slut och det börjar en film som jag nog inte ska se. Vart sugen på att spela Kalle Anka på datorn så ska kolla om jag har cd-skivan någonstanns så jag kan installera den på stationära datorn och spela lite. När jag var liten spelade jag och min kompis Jenni det jämt, dag in och dag ut och vi älskade dom där banorna man var i. Ni har väl spelat Kalle Anka?

Tills kvällsmat gjorde jag o varma koppen med potatis & purjolökssmak, den är godast tycker jag. Sen våfflor till det, mumsigt tyckte både jag och Tobias. Vi har också gjort en sockerkaka med vaniljkräm. Ni kan få receptet på den någon dag, det är mycket godare än vanlig sockerkaka.

God och lätt mat att göra när man har dålig fantasi, billig också.
Endast 20 kr betalade jag för maten, om man inte räknar med grädde m.m
Bara att köpa ett våffelpaket och varma koppen och blanda i vatten.

Nu, KALLE ANKA!

Inga kommentarer: