tisdag, april 01, 2008

1 april.


Idag är det 1 April och det är då man ska lura folk, precis som jag nyss lurade alla som läser min blogg.
När jag kom till skolan i morse berättade Elin lite saker hennes mamma hade lurat henne om i morse, det är nämligen så att Elin´s storesyster Tessa snart ska ha barn och Elins mamma ringde och sa till Elin att Tessa var på BB och skulle föda, Elin tänkte åka in och hennes mamma sa " April April".
Det var så dagen började, vad hände sen då?
Vi hade dubbeltimme Bransh och Produktkunskap och vi bestämmde oss för att först gå och handla Arne-macka och Pepsi för att sedan sätta oss i grupprummet och lura folk. Jag ringde Elin´s ex Petter och sa att Elin hade kört åt helvete med bilen och att han skulle åka till Gävle sjukhus direkt, han flög upp ur sängen och klädde på sig för att åka in då Elin ringer upp och skrattade. Han vart fly förbannad och allting så han ville komma upp och snacka med oss i skolan så det vart en rök för Elin då när vi gick ut till honom. Han var inte så sur då bara det att jag hade vist ringt och väckt honom och han hade fått panik. Sen drog han till Hälsocentralen för han hade blitt biten av en Jackrussel Terrier i ögat.
Dagen fortsatt och jag och Elin var själv i skolan, alla andra i klassen var sjuk. Sen gick vi upp till El-programmet för vi skulle ha Arbetsmiljö och Säkerhet där. Vi fick kolla på film, och det är här dagens bloggbild kommer in i bilden, det är så att våran lärare Börje som vi har på EL satt på en film inne i ett rum och sen drog han och drack kaffe antagligen. Så satt jag, Elin och Abdi (som dök upp) och tuggade tuggummi till tusen, käftarna gick i ett på oss och vi kollade på nån film om jordfältsbrytare och olika lampor. Sen säger Elin; Fan, har du inte sett att det är en videokamera brevid tv-n? OH MY tänker jag, nu sitter dom och dricker kaffe och kollar på oss när vi har suttit och tuggat tuggummi. HA HA. Sen dök Philip upp och då fick vi lunch, då gick jag och Elin ner till Lärarrummet och knaparade chips dom bjöd på så snackade vi med lärarna, vi la i tidningar i deras jackor när dom inte var där inne och i deras väskor. Det var skojigt.
Iaf, sen tog lunchen slut och vi gick upp och hade en till lektion på EL och då var det praktisk lektion, vi fick koppla kablar, snurra små grejjer och skruva och mäta Watt och sånt. Det är faktiskt så att det är jag och Elin som är bäst på det vi håller på med i klassen och vi är tjejer.
Sen efter den timmen gick vi ner för att ha Naturkunskap med Shalle i två timmar. Elin drog till Sandviken så jag, Philip och Abdi hade lektion. Vi fick sitta och läsa och läsa och läsa och svara på massa frågor om Energi så nu är jag proffs på det. Sen började läraren Shalle snacka om buddah och massa religion och jag drog upp "vår" bibel eftersom han har en annan gud. OCh vi kom överens om att Efrain (klasskompis) ska vara vår nya buddah-gud, han ska gå i guldklänning och posa som budda. Aja, skitsamma om det.
Nu sitter jag här och har skrivit massa, har pluggat en hel del idag också. Sen har jag spelat Guitar Hero. Ska låta det stå på som det gjorde inatt för nu har jag kommit ännu längre och orkar inte börja om. Lär fixa ett Minneskort snart. Nu blir det honungsmelon sen mys med älskling.
Har ni lurat någon, skriv det i en kommentar isf. =)

Inga kommentarer: