torsdag, januari 22, 2009

Torsdag!

Hej! Nu först har jag satt röven hemma. Gick upp vid 07:00 tiden i morse och åt frukost, HALLELUJAH. Gröt blev det. Duschade och fixade mig och mötte bästa kompisen Richard utanför Kommunhuset för att lämna lite papper. Sen for vi vidare till Sandviken där vi traskade omkring i 4 timmar, 1,5 timme sittandes på donken.
13:00 var det möte på Arbetsförmedlingen där, dom gick igenom var Jobbgarantin för ungdommar var. Jag blir lika förbannad varje gång någonting handlar om arbetsförmedlingen. Vi är tvunga att gå med där annars får vi inge pengar någonstanns ifrån. Får 46 kr om dagen 5 dagar i veckan, alltså 1050 kr i månaden. SOM ETT JÄVLA STUDIEBIDRAG. När jag blir 20 år, alltså över ett halvår kvar eftersom jag fyller i Juli månad så får jag 146 kr/dagen 5 dagar i veckan. Men det hinner jag väl bara få 1 gång eftersom sen börjar jag plugga i höst.
Jaja, vafan ska man göra?! Man får väl tacka och ta emot den lilla sketna summan pengar man får. Men kan säga att det är fan inte värt att göra allt man lär göra för att få sådär lite pengar. Det är massa möten hit och dit och man skulle göra det ena och andra. Sen är det sjukt för om man ska åka iväg någonstanns till en annan ort och göra något får alla som är 20 år och över betald resa men vi under 20 år får betala allt själv. Så sjukt..
Orkar inte tänka på det nu, blir bara så förbannad.
Haft lite roligt idag iaf, Malin som var i Sandviken mötte upp mig och Richard så gick vi på DollarStore sen åkte vi till Hofors, var hem en snabbis sen vart det träning och sen var jag med Malin en tag. Vi stog vid rondellen och snackade med folk, alltid roligt men kallt som fan när man sitter i en bil med nervevade fönster.
Nu vart det mycket text här märker jag, jag ska alltid få med allt i inläggen!? Precis allt jag gjort, lite onödigt men men. I morgon är det Jobbchansen i Gävle på Arbetsförmedlingen där så ska upp 06:00 för ska vara där 10:00. Hoppas inte bussen kör ner i diket, så jävla pissigt väder och halt överallt. Hörs i morgon någongång, kanske tar med mig datorn till och med, lär ju utnyttja mobila bredbandet. Synd dock att batteriet inte räcker så länge i bärbara dator. Godnatt på er!

Inga kommentarer: