måndag, januari 19, 2009

Stackars barn!

Börjar tänka på det här igen om hur unga tjejer skaffar barn hit och dit med killar. När ungarna kommit eller vid vissa fall inte ens det så tar det slut mellan tjejen och killen.
Borde man inte ha fast jobb för att kunna försörja barnet först och främst? Vara tillsammans med killen och veta at man vill leva med den?
Så jävla sjukt hur det är nu för tiden. Unga mammor lever på soc för dom har knappt slutat skolan innan dom blir med barn. Skattepengar går till folk som skaffar barn som inte kan betala för dom. Ska man skaffa barn om man inte kan försörja dom? Det finns faktiskt p-piller, p-stavar, p-sprutor och KONDOM.. vet ni kanske inte det?
Det är ett barn man sätter till världen, den borde få en uppväxt med både sin mamma och pappa. Fast i Hofors skaffar folk barn för att deras kompisar har fått barn eller för att dom vill ha det för att slippa gå i skola eller jobba.
Jag är på sånt jävla drygt humör så ni fattar inte, ni som kommenterar tar åt er. HAHA!Ne, ska man försöka ta sig från Hofors så fort som möjligt innan denna smitta förökar sig ännu mer?!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du har inte funderat på att det faktiskt finns de människor som kan bli gravida trots att de använder sig av preventivmedel? Och när de sedan kommer fram till att de är gravida, så vill man inte göra abort, då man faktiskt känner hur det finns ett liv i ens kropp?

Att du sedan kommenterar detta med att man ska ha jobb - i dagens samhälle är det oerhört svårt med att få ett jobb, framför allt en fast anställning. Och bara för att man har en fast anställning, så innebär inte detta att du är helt skyddad. Se dagens finanskris.. 6000 människor har blivit varslad från bara Volvo! Kan informera dig att idag erbjuder väldigt få företag fast anställning. De flesta erbjuder sina anställda visstidsanställning.

Du kan aldrig heller garantera att det kommer hålla mellan föräldrarna. Jag, personligen, var sju år gammal när mina föräldrar gick skilda vägar. Och jag BAD min mamma att gå ifrån min pappa - för jag SÅG hur dåligt de mådde av att leva med varandra.

Man ska ALDRIG leva tillsammans med en människa man inte längre älskar, bara pga barnens skull. Det mår ingen bra av.

Anonym sa...

Att de kritiserar dig är en sak. Håll istället huvudet högt och ignorera sådana människor. Men du måste förstå att när du skriver så som du gör, så tar andra människor illa upp. De som t.ex. går på soc, haft slut med pappan till barnet osv.

Jag tar inte det minsta åt mig. Jag är snart 24 år, tagit stundenten med bra betyg, har en knodd som var planerad. Pappan har jag varit tillsammans med i sju år (sex år när knodden kom). Pappan hade jobb, tills han blev varslad i och med årsskiftet tyvärr.

Men jag vet andra som tar åt sig, och blir väldigt ledsna av det som skrivs. Så jag tror nog att du får ta och förklara situationen lite närmare i din blogg, så att man förstår.