lördag, januari 10, 2009

Snart kan man inte äta någonting?!

Hallå! Har nyss kokat pasta och gjort iordning veg.färs sås, den här gången testade jag en färdig påse som var sojafärs istället för korn. Korn är en svampprodukt och jag är kännslig för det så får jätteont i magen och mår illa. Var ungefär 1 timme sedan jag åt nyss och jag börjar få riktigt ont i magen nu.
Vafan ska man äta när man är vegitarian då om man inte ens tål soja- kornprodukter?
Man tappar matlusten helt när det inte finns någonting man kan äta utan att få ont i magen och må illa. Nu ska jag lägga mig och vila lite innan jag börjar gråta. Och ingenting gör något bättre när man öppnar kylskåpet och möts av hästkorv, köttfärs, korv, köttbullar och skinka varje dag. Jag mår illa bara jag tänker på det.
Jag får leva på sallad för det älskar jag och pasta.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det finns kosttillskott du kan köpa som är viktigt att få i sig när man är vegetarian. Jag var själv halv-vegetarian i ett halvår och det enda köttet jag åt var fisk och kyckling.. Synd att du inte tål sojaprodukter, eftersom det är jättebra. Men annars är ju corn bra och gott som fan :) lycka till!