tisdag, november 18, 2008

Tisdag.

Hej! Nu först jag har satt mig ner och försöker få lite ro i huvudet. Var på kursen i morse, men jag, Eva, Sara och en till som jag inte minns namnet på hade en annan kurs nu, vi ska ha den 5 gånger 3 timmar varje gång. Så det är varje tisdagförmiddag nu framöver. Det är ju Mindfulnesskursen. Den verkar hur bra som helst. Efter kursen så sprang jag och Richard runt till hårbörsen, hälsokost, Sparköp m.m Träffade Emma en sväng också sen kom pappa och hämtade mig så åkte vi och mötte mamma och handlade massa.
När jag kom hem gjorde jag kyckling/grönsaksgratäng med rosettpasta. Recept kommer upp senare i bloggen. Nu ska jag söka runt på lite jobb på Arbetsförmedlingens platsbank, sen plocka och dona. Har beställt tid för tatuering i morgon också, så lär fixa fram bild på det jag ska göra också.

Den här boken ska vi köpa genom kursen, vi fick den idag. Mindfulness som begrepp har framförallt kommit till psykoterapin via olika meditationstraditioner, främst buddistiska. Vi tjejer i gruppen kommer läsa olika saker i boken som vi ska disskutera, sen ska vi meditera lite och sånt. Vi ska lära oss hantera stress m.m Det här kommer bli så bra, kommer börja tänka helt annorlunda hoppas jag, hon som har kursen, Helena sa att hon har blivit som en ny människa efter att hon började med den här budistiska metoden Mindfulness.

Inga kommentarer: