onsdag, mars 12, 2008

Varför tävla?

Jag ställer mig frågan varje dag, Varför ska alla tävla om allting och försöka vara den bästa?


Det är väl så att alla är bra på sitt sätt?
Det får väl ta sin tid att göra saker, det ska väl inte behöva vara så att man måste vara klar med allting först?
Egentligen orkar jag inte detta men jag har satt igång med det och jag lär göra klart det. Jag måste bara sätta igång någon gång. Även om du kommer klara det först så är det väl så, hela din familj får väl skryta hur mycket dom.

.... och jag vet att jag kommer bry mig och ta åt mig.
Men jag tävlar iaf inte.
Jag tänker att man lever ett liv, det får ta sin tid för jag är den jag är och jag gör inte saker för att någon annan vill att jag ska.


Det är jobbigt nog att ha förlorat dig. Det här kommer vi bli osams över.
Men jag klarar mig, det gör jag alltid. Jag kommer inte sätta mig i stress för då blir allt värre.
Tar den tid det tar.

Inga kommentarer: