måndag, mars 31, 2008

Tillbaka till skolan och vardagen.


Idag började skolan igen efter att ha haft 4 veckors praktik och både sport och påsklov där imellan. Nu är det sista biten kvar i skolan, 2 månader att göra färdigt det man inte gjort och ligga i allt som ska göras nu innan 11 Juni kommer då jag tar studenten.
Började morgonen med att för en gång skull äta frukost, sen träffade jag Elin i skolan och sen kom Richard också. Vi hade Naturkunskap och läraren Shalle pratade om Energi och han snackade nått om att en hare äter lingon och björnen äter haren och björnen blir gammal och dör sen ligger han på marken och multas bort och hans energi åker ner i marken så det börjar växta lingon där han ligger död.
Jag tyckte det var så roligt så jag inte kunde sluta skratta.
Fick även träffa Adel idag, det var roligt. Sen har vi haft turism med vår kära mentor Gunilla och vi har skyltat och plockat ur våra glasmontrar i matsalen där vi skyltade innan vi gick ut på praktik och jag, Elin, Richard och Emir åkte brum brum till bruket och köpte Arne-macka och sen hade vi det trevligt med Jimmy (bilden). Han ville visa sin mage och ni ser den lite där ja.
Var mycket trevligt att få träffa Ante, Abdi och Efrain också. Sen kom Malin och Sabina med sina små knoddar till skolan också, så fick träffa Malin´s lilla Liam och Sabinas 6 dagar gammla Albin också. Vi pratade om hur det var att föda barn m.m. Jag säger då det, det får vänta några år till.
Annars idag har jag inte gjort så mycket, har vart till mormor en sväng och lämna min första avbetalning för datorn jag köpt som jag lånade pengar till och jag har spelat Guitar Hero III nu i flera timmar och jag har kommit hur långt som helst men sen kom jag på en sak, jag har inget minneskort så kommer få börja om i morgon. Alltså får spelet stå på i natt och jag bara stänger av tv-n. Nu tänker jag plugga lite innan jag ska duscha och lägga mig och sova.
Trevlig kväll och godnatt.

Inga kommentarer: