lördag, mars 08, 2008

Melodifestivalen 2008.

Ikväll var det då Andra Chansen och dom sände ifrån Kiruna.
Här kommer det jag tyckte om dom.


E-type & The Poodles
Rockig låt, mysiga kläder och elden var cool.
Men den skulle aldrig vinna i Globen men låten är riktigt bra.
E-type sjunger ju , haha.


Sibel
För lugn låt för att vinna allting tycker jag, det borde vara med hopp och röj på scen.
Men hon såg ut som en liten isprinsessa, passar ju bra eftersom dom var i kalla Kiruna.


Danny
Hans kusin Dave Lepard, så lik så snygg.
Annars gillar jag inte Danny så mycket för det är ju alla 14åringas idol men den här låten var bra.


Caracola
Låten är lite party, hehe.
Hon i orange klänning är en gammal Hoforsbo, hennes släkt bor här och i Gävle.
Men dom har ingen chans i globen så. Fast gillar låten.


Carola och Andreas
Låten är riktigt bra, Andreas är riktigt söt också.
Jag tror att alla som sitter hemma i tvsoffan tror att alla andra röstar eftersom det är Carola så röstar dom inte själv, därför dom inte kommer vidare. Men Carola börjar man ju tröttna på men gillar låten.

Nordman
Älskade Nordman, tack för att du gick vidare till Globen, hoppas du vinner allting.
Men tyvärr så kommer folket rösta mer på Amy Diamond än dig.
Älskar norsmans texter, kan sitta och läsa dom i flera timmar. Dom får mig att tänka.
Håkan Helman som Nordman heter, han är bäst. VANDRA VIDARE TILL GLOBEN, han slog carola. Hallelujah.

Therese Andersson
Jag gillar ROCKopera det här var inte så värst bra.

Suzzi Tapper
"Det finns mirakel och för mig är det faktiskt du".
Mamma och pappa gick ifrån tvn när hon gick upp på scen men jag gillar den där låten.
Jag tänker tillbaka på saker när jag hör låten.



Nordman och Sibel tog sig vidare till globen, jag är ganska nöjd men hellre Danny än Sibel. Nu är det som det är och jag hoppas iaf att Amy Diamond vinner allt.
Eller Nordman.

Va tyckte ni?

1 kommentar:

Anonym sa...

det var ola och inte danny som var med i melodifestivalen :P