tisdag, februari 23, 2010

FIN MIDDAG

Skrev aldrig tidigare vart jag skulle men jag och Tobias åkte med mamma och pappa till Falun och handlade på Citygross, tycker om den affären jättemycket. Dom hade kundkortskväll så det vara massa billigt, så nu är frys, kyl och skafferi fullt igen.

När vi kom hem så satt sig Tobias vid sin dator och spelade och jag gjorde fin middag till oss två. Dukade upp fint med svarta tallrikar, fina vinglas, ljus och till middag blev det friterad kyckling, potatisklyftor, tzatsikisås (hemmagjord), grekisk sallad (körsbärstomater, sallad, rödlök, gurka & fetaost), sen ett varsin bröd gjord i ugnen. Sen en skål med vindruvor och vitt vin.

Har suttit och pratat länge och haft det mysigt, skålat för vår fina lägenhet, vår kärlek och allt vi har tillsammans. Tänkte bara skriva det för er som undrade varför jag aldrig skrev vart jag skulle idag. NU ska jag sätta mig med Tobias och se när han spelar lite dataspel, vill ju verka lite intresserad och han kommer nog bli glad att sitta och berätta allt för mig hur man ska göra.

Förresten så måste jag sluta med Cerazette, jag mår illa, har blödningar hela tiden, huvudvärk, humörsvängningar, hjärtklappningar och yrsel hela tiden. Är på väg att svimma flera gånger om dagen och jättetryck mot bröstet. Det har börjat sen jag började äta dom för 1 månad sedan men dom säger att det kan försvinna efter 2-3 månader och att det blír bra då, att det blir såhär i början men vettefan. Vill inte må dåligt av preventinmedel, Tror det blir en P-stav istället. Någon som har nå annat tips på bra preventinmedel??

Ha en fortsatt trevlig kväll nu alla där ute, va med dom ni håller kära.

Kändes härligt att ha fin middag mitt i veckan, alla dagar kan man göra till mysiga som en helgkväll med ljus, fin och god middag och bara mysa. Vissa stressar hela veckorna och har mys på helgerna bara. Skönt att Tobias är ledig i morgon!

4 kommentarer:

Jenny sa...

vad mysigt gumman :) Hopppas ni haft en trevlig dag å kväll :)

Rebecka sa...

Neovletta 28 tror jag dom p-pillrerna som jag hade förut hette, något sånt. Fråga efter det för dom var jättebra, inte en enda biverkning ´fick jag.

L sa...

p-spruta funkar jättebra för mig!
man slipper allt, mens som humörsvängningar.
dock så är det åldergräns på dom pga diverse anledningar, men du kan ju alltid höra dig för!

p-sprutan tar man var 12:e vecka, i rumpan säger dom men min röv sitter fan inte på höften (där dom sticker mig), man kan som jag ta den var 10:e vecka om man (som jag igen) är ett pms-monster.

jag mår asbra sen jag började med sprutan!
hoppas du hittar ngt som passar dig.

L sa...

och p-stav har jag provat, den mådde jag dock skit av och blödde i flera månader.
vi snackar blod nu va, inte lite sådär lagom.

kan dock passa dig för det, ju!