onsdag, juli 21, 2010

100721

Godkväll! I morse vid 10 tiden gick vi upp här hemma sen hämtade pappa och mamma oss, jag körde in till Gävle där vi åkte runt på Gävle strand och kollade, gud så fint det är vid alla nybyggda lägenheten nere vid gavleån, där vill jag bo. Vi käkade på Kajkanten, husmanskost nere vid gavleån, hur mysigt som helst. Sen gick vi på söder och på stan i flera timmar, jag köpte en värstinfläckt som står på golvet, kan behövas i denna värme.

Nu väl hemma för 1 timme sedan har jag bakat syltkakor tills i morgon då syster och hennes kille kommer och ska fira mig eftersom jag fyllt år. Så blir det 2 pajer som ska göras i morgon och pappa ska göra sina supergoda havreflarn. Brorsan, hans tjej och barn kommer också så blir fullt här, och självklart mamma och pappa.

Nu håller jag på med toast i köket, rökt kalkon, fetaost och tomat, till det blir det hemmagjord röda vinbärssaft (och krusbär) och sen några avsnitt av OZ.

Inga kommentarer: