söndag, juni 29, 2008

TÄVLING Septum!

Den här piercingen, av näsan, görs genom den tunna väggen mellan näsborrarna. En lättläkt piercing om man sköter den. När den är helt läkt är det ganska lätt att töja ut hålet om man vill ha tjockare smycken.
Septumpiercing är vanligt förekommande på Nya Guinea, i Australien och i Syd Amerika. Den har ofta ett viktigt symboliskt värde.
1. Hur lång är läktiden? (ungefär).
*4-6 veckor?
*2-3 månader?
*6-12 månader?
2. Vilken tjocklek av smycke får man när man piercar septum?
* 1,4 mm
*1,8 mm
*2,0 mm
Mycket lätta frågor, chansa om ni inte vet. Om ingen svarar rätt så vinner den som svarat närmast rätt. Om fler haft lika svar så lottar jag eller så blir det en utslagsfråga som skickas via msn eller mail.
Vinner får sitt smycke (ring) hemskickat så fort adress kommit i mail till mig. Vinnare får svar via mail. Svara via kommentar och lägg dit eran mailadress så jag vet vart jag ska höra av mig. Tävlingen avslutas 20:00.
Lycka till!

4 kommentarer:

Anonym sa...

1. 2-3 månader
2. 1,8mm

Phiper@hotmail.com

Anonym sa...

Kan ju bara svara för hur det gick för min egen septum då men ^^
1. 4.6 veckor
2. 1,8 mm

P A M E L A sa...

1. 2-3 månader
2. 1,8mm

Och ja, du vet vem jag är! :P

Anonym sa...

1. 4-6 veckor tog det för mig iaf

2. 1.4 mm. om man inte tar en feting på en gång vill säja.