tisdag, juni 10, 2008

Skogsbrand..

Det stinker rök över hela Hofors och det är rökmoln ända till Torsåker. Jag och pappa åkte upp till Hyn och kollade, shit va rök det var överallt. Kan säga att jag åkte i mina blåvit randiga pyjamasbrallor, inte varje dag man snurrar runt Hofors i pyjamas inte. Får väl se när brorsan hör av sig att han är hemma från brandkåren. Dom har tagit in Storvik och Sandvikens brandbilar också. Ni får veta mer senare om det.
Är hemma nu och mamma har kommit hem också, hon pratar just nu med syster Nina om morgondagen. Jag har pratat massa med henne också, hon är den underbaraste systern som finns. Henne kan man prata med allt om och hon ger en tips och hjälper en ALLTID.
Ska väl traska upp nu och vänta till mamma och syrran har lagt på för då ska mamma kleta i svart hårfärg på mig, annars kladdar jag över hela ansiktet och halsen och allting. Men det gjorde mamma på mig sist också.
Va händer för er ikväll då?

Inga kommentarer: