lördag, november 27, 2010

ULLARED-Resan

Igårkväll 19:00 hämtade Micke och Max mig här hemma och vi åkte vidare för att ta upp GusstN (Malin) och Helena. Sen tankade vi och började vår resa med Ullared, 60 mil hemifrån. 

Hela natten var vi vaken, vi skrattade och sjöng massa i bilen. Vi åkte Mickes buss med 7 platser så Micke och Max satt fram, jag och GusstN låg inbökade i mittensätet som är som en soffa sen Helena bakom oss. Vi hade så mysigt, massa filtar, kuddar och godis. Stannade för bensträckare i Örebro och Jönköping men fy så kallt det var, minus 10 grader och det kändes då fingrarna blev blå efter 5 minuter ute. 

Klockan 04:30 var vi framme på Gekås i Ullared, vi parkerade och vi var den första bilen där. Vi gick runt byggnaden och kikade lite men eftersom det var så kallt bökade vi ihop oss i bilen och försökte sova lite innan vi skulle ställa oss i kön. Redan 05:00 började bilar rulla in på parkeringen och 06.00 ställde vi oss i kön, men gud så kallt det var. 07:00 öppnade dom och vi var bland dom 200 första som kom in. 

Jag köpte inte så mycket kläder, var så utplockat. Köpte mjukisbyxor, ett linne, underkläder och en t-shirt. Sen köpte jag saker till hemmet som bordsunderlägg, shampoo/Balsam från Bobbys, hygien, Kattleksaker till Alice, disktrasor (satans billiga), Plattång, brödrost. Nu i efterhand ångrar jag att jag inte köpte vissa saker, väska, plånbok, barnkläder till julklappar, DVD och digitalkamera, Jacka och skor .. Var ute efter allt det men blev inget av det och det ångrar jag nu. Men men! Klockan 11.00 käkade vi, gick in på affärerna som är runt omkring Gekås butiken sen började vi åka hemåt. Inte ens halvvägs hem började det snöa och sen var det storm hela vägen hem, tog 9-10 timmar att åka hem och då stannade vi bara 2 gånger, en gång vid macken sen vid vettern för det var så fint där. Kom hem runt 21 ikväll.. 



Stopp inatt för lite luft..

Gekås-Ullared 04:30 i morse..
Efter vi hade handlat..

 Helena var nöjd med sina köp..
Vättern.. Solen lyste på andra sidan på bergen men syns ej på kortet..
Påväg hem runt 12:00 idag..
Sakerna jag köpte, dock är inte kläderna med på bilden.

Nu är jag helt slut efter denna resa, har inte sovit bra på 2 veckors tid nu utan varit vaken till 8 på morgonen och sovit någon timme på morgonen. Och inge sömn inatt så är helt mörbultad. Kan säga att man ska då inte åka till Ullared på en Lördag, alla trängdes och man fick stå i kö överallt inne i hela butiken för att komma fram någonstanns, alla körde in i ens fötter och trängdes, alla var helt galna, går inte att beskriva hur fullproppat det var där inne, det fanns inte ens 1 meter mellan en själv och andra folk..Man måste uppleva för att inse hur jävla stört det är där...haha :) NU ska jag försöka sova, Godnatt!

Inga kommentarer: