torsdag, december 18, 2008

Sovmorgon här framöver.

Sådär.. då var man hemma igen efter att haft möte och vart och pratat på arbetsförmedlingen. Mötet gick bra, jag visade allt till Yvonne som jag gjort under 6 veckor på CFA (centrum för arbete) kursen och vi gick igenom vad som kommer hända härnäst. Åh gud va skönt att sova ut nu varje dag, men har faktiskt en hel del jag ska göra. En sak som jag inte vill ta upp här ska jag fixa så fort som möjligt och sen ska jag fixa praktik på en båt, gå runt och kolla om jag kan få vara lärling för piercing i Stockholm någonstanns. Söka in på både Högskolan i Gävle, Komvux i Hofors och Västerbergs folkhögskola i Storvik. Sen är det lite annat också, ska ha möte i början av februari för uppföljning av det jag ska göra.
Så nu tills nyår är över ska jag bara ta det lugnt och samla nya krafter för ett nytt år. Ett år som det kommer hända mycket på. Ska komma ut i arbetslivet på riktigt, utan att ha praktik genom skolan t ex sen lite annat också. Var och pratade med dom på AF också, massa konstiga grejer med som heter Jobbgaranti för ungdommar, får se hur det blir med sånt. Hörde att man får pengar från dom när man söker jobb, plus pengar från AF för varje dag och massa. Det lär jag ta reda på mer om.
Nu idag ska jag bara vara hemma, ska städa snart. Dammtorka, dammsuga och dona lite julmys med små lampor och sånt. Det är ju julafton om 6 dagar och jag har inge julkänsla alls än.
Ni ska få höra om polispådraget som var inatt också, men det blir senare.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ses snart snygging