onsdag, juni 02, 2010

SOMMAREN

Här kommer lite av mina för och nackdelar om sommaren.

Några fördelar enligt mig..
  1. Man behöver inte ha så mycket kläder på sig som på vintern vilket är skönt. Mindre kläder, klänning, leggings, skjorts och blommor i håret. Man känner sig fin.
  2. Alla underbara mysiga kvällar med grillning ute.
  3. Picknick med dom man tycker om, färska jordgubbar är ju SÅÅÅ gott.
  4. Strand, sola, bada och bli brun. Okej, jag skulle aldrig gå ner och bada i en sjö, kallt och det finns hajar.
  5. Man kan vara ute och gå /jogga utan att halka och bryta alla ben i kroppen.
Några nackdelar enligt mig..
  1. Solen steker och det blåser inte, svetten rinner .. NEJ tack
  2. Om det inte regnar på flera veckor dör ju allting som bönder odlat, jag tycker synd om dom.
  3. När man precis kommit in i det att det är sol, värme och härligt med sommar så tar den slut. Sommaren är helt för kort tid.
  4. Skogsbränder kan hända, kommer ihåg för 2 år sedan när bror min fick släcka eld i flera dagar.
  5. Alla jävla småkryp, jag hatar myror, getingar (VÄRST) och humlor som bränns. Och på tal om mygg, jag är så frukansvärt allergisk mot myggor, jag får stora bölder och 95 % av min kropp är täckt av myggbett.
Det BÄSTA med sommaren enligt mig är att umgås med nära och kära, kunna grilla och vara ute sent på kvällarna utan att behöva ha på sig så mycket kläder, om man inte är där det finns mygg. Och självklart bli brun.

Det VÄRSTA med sommaren enligt mig är alla mygg, jag bli deppig jag bara tänker på hur mina ben och armar kommer se ut i sommar. FYFAN!

1 kommentar:

RoxXxy sa...

1. finns inga hajar i sjöar
2. det är en myt att humlor bränns^^

nu vet du de!