fredag, juni 11, 2010

100611

Hej! Nu är jag tillbaka i bloggvärlden igen. Tänkte berätta om gårdagen.

Igår åkte jag och Tobias ner till mamma och pappa och fikade och åt tårtan jag och pappa hade gjort på dagen, Tobias blev jätteglad över tårtan som vi åt för att han fått skolavslutning. Nästa år blir det att alla får samlas hos oss så ska vi äta smörgåstårta jag ska göra då han tar studenten. Efter fikat så lämnade vi Alice där och åkte till Sandviken, umgicks lite med Tobias och Wolle innan jag släppte av dom hos Löffa. Sen åkte Tobbe och 4 killkompisar ner till Stockholm och gick och kollade på Hammerfall i Gamla stan, så jag umgicks med folk från 16:30 till 02:00 inatt då dom kom hem, jag var så trött när jag körde från Sandviken till Hofors inatt, bytte bil hos föräldrarna så vid 03.30 var vi i säng först.

Idag vaknade vi kl 12:00 och åkte och åt upp tårtan som var kvar hos mamma och pappa, tog med oss Alice hem och nu sitter jag här i sovrummet vid databordet och skriver och Tobias sitter och spelar i vardagsrummet. Det är dåligt väder idag så vi får se om vi ska grilla, helt grått ute på himlen, inte nå blått alls så kommer va regn hela dagen till och från.




Tårtan jag gjorde igår. Jordgubbarna var så goooda.
Chokladbotten istället för vanlig kommer jag alltid ha nu, så himla gott.
Hade chokladpudding på ena botten sen grädde och hackade mandariner på burk på andra.
Sen grädde, kärnfria vindruvor, jordgubbar och blandströssel som garnering.
(Denna bild vart dålig)


Nu ska jag mysa lite med Alice som ligger och snarkar här bakom mig i sängen.

Inga kommentarer: