fredag, januari 01, 2010

ÅR 2010

GOTT NYTT ÅR ALLA!

Nu har vi ringt in det nya året, som Jan Malmsjö sa på tvn nyss. Dock vart jag lite besviken av att hans tal (som jag kan utantill) tog så lång tid så han räknade inte ner. Plus att jag fick lite ont i magen av skumpan, men men nu ska jag inte gnälla mer.

Dom smäller massa raketer ute nu, vilket jag inte gillar så värst mycket. Först skogens djur som säkert blir rädda, hundar och katter, mina katter ligger under sängen och skakar. Det är fint, men alla pengar som det säljs raketer och smällare för varje år i flera tidpunkter skulle kunna hjälpa tusentals barn i svält, cancerfonden m.m som skulle vara mycket bättre med tanke på att minderåriga smäller av sig fingrar och händer, vuxna också dessutom. Men va sa jag, inte gnälla.

NYTT ÅR= NYA TAG.

Ska packa ner lite saker här hos mamma och pappa nu, sen åka hem till mig och Tobias. Vår fina egna lägenhet, blir inte så mycket plocka där ikväll förutom sätta i lite glödlampor i våra fina nya lampor sen sova. I morgon ska vi plocka undan alla kartonger från allt jag köpt idag, ny kaffebryggare, lurviga matta för över 500 kr m.m Var då inte snål idag med saker, fattas Micro, TV, SÄNG och KÖKSBORD nu bara.

Sen får jag be om ursäkt till Carro som inte kom och firade nyår med mig och Tobias, men jag ville sågärna flytta idag så har ju haft fullt upp och det skulle inte va nå roligt för dig och fira hos mina föräldrar med mig och Tobias för jag och mamma går varandra på nerverna nu när vi sovit här i 2 veckor nästan. Sen förlåt till Jenni och Christian eftersom vi inte kom till er idag, men vi prioriterade att köpa saker som VERKLIGEN är behövliga till lägenheten, vi har vart i Stockholm några gånger under veckan nu också så vi får komma och hälsa på någon gång nu framöver istället. Har ju svärmor i Stockholm nu också så blir mer resor ner ditåt nu än förut.

Ha en fortsatt trevlig kväll.

Inga kommentarer: