måndag, januari 25, 2010

100125

Weeey idag är det Måndag igen, sug röv! Sov kvar hos mamma och pappa inatt, vart så sent eftersom vi kollade på Johan Falk och sånt. Tobias tog bussen härifrån 7 i morse och jag sov vidare till 10.

Tänkte berätta att Arbetsförmedlingen inte står mig så närma hjärtat. Detta är inte första gången detta händer heller, konstigt hmmm! Iallafall den 7/1 gick jag till AF med Tobias och lämnade in min lapp som skulle skickas iväg till Försäkringskassan så jag skulle få pengar den 21/1, som alltid.
Iallafall så ringer dom från försäkringskassan och säger att dom inte fått in någon lapp från mig, nehe.. Dom ringde den 19/1. Ringer runt till Arbetsförmedlingen och dom tycker det är konstigt, dom ber mig vänta några dagar sen så säger dom att jag ska komma och in skriva ny lapp. Ser när dom gör kopia och lägger ner min lapp i kuvertet, iallafall så ringer jag försäkringskassan idag och dom har inte fått in nån lapp nu heller. BÖRJAR BLI JÄVLIGT FÖRBANNAD NU!
Skulle fått in mina pengar den 21/1 och när lappen kommit in till försäkringskassan tar det 14 dagar sen kommer pengarna, så får väl räkna på i mitten av Februari. Härdanefter ska jag skicka in lapparna själv när jag fått AF´s underskrift.

Nu får jag och Tobias leva på 100 kr i 22 dagar, trevligt trevligt.
Och sen brukar man få 300 kr från soc eftersom man har rätt att få 3100 kr i månaden, får 2800 av försäkringskassan, men förut när jag skickade in lappen så kom dom inte in då så soc betalade ut hela summan åt mig, sen fick jag ju ett överskott på typ 6 000 kr när alla pengar från Försäkringskassan kom in för 5 månader (fast jag skickat in lappar). Och eftersom jag kommer få mina pengar så tätt på, först den 17e sen den 21a så kommer jag inte få nå pengar av dom på 3 månader till nu. 300 kr är mycket för en som levt och lever på 100 kr i mat för 2 personer i 20 dagar liksom! Livet är hårt, korv och makaroner eller nudlar i en månad har väl ingen dött av, värsta är väl vilket humör man får!

Nu ska jag dricka kaffe med pappa sen busa med Alice. Ska åka hem vid 13 tiden hade jag tänkt, får se vad som händer idag. Finns inte så mycket och göra och Tobias kommer hem vid 18:00 tiden för dom ska ha klassfika hos deras kristna lärare, HAHA! Mysigt med bibeln i handen och en bulle i andra handen.

Hörs när jag är hemma sen!

Inga kommentarer: