tisdag, juli 07, 2009

Vet inte vilken väg jag ska ta!?

Här hemma i huset skriks det som vanligt, pappa ska göra det ena och det andra medans mamma bara gnäller fast han gör rätt. Så jävla drygt att höra på gnäll hela jävla tiden.
Själv är man arbetslös (förutom extrajobbet på frisörsalongen) och fattig, vilket innebär att jag inte kan ta mig någonstanns utan bensin i bilen eller pengar till bussen. Undra hur dom menar på arbetsförmedlingen att vi ska kunna ta oss överallt när man ska lämna papper i Sandviken t ex. Konstigt!!
Och idag är det regn ute, vet inte va man ska hitta på. Alla smsar och vill ha med mig till et ena och det andra stället. Då är ju frågan, Varför ska ALLTID jag komma någonstanns? Jo, det är ju jag som har körkort och allting. Jag som är äldst av dom jag umgås med nu.
En varm dusch, en kopp kaffe och arbetarbladet. Det sker här näst i min Tisdag.

Inga kommentarer: