tisdag, juni 30, 2009

Tisdag!

Vilken rolig morgon, det första mamma gör när jag kommer upp från mitt rum är att börja skrika över det ena och det andra. "Ni lär väl planera mer om ni ska åka till Stockholm såhär tidigt, sen om ni åker tidigt lär ni väl komma hem i tid ikväll." Men snälla, jag är 20 år om några dagar, och jag berättade allt i förrgår att vi hade planer på att åka nu på Tisdag. Sen sa jag igår att vi skulle åka. Då knep hon käft, pappa bara skrattar han.
Och min älskling som sa innan vi somnade, "Du MÅSTE komma ihåg att försöka trycka i dig en macka, annars kommer du spy och må illa i morgon i både karusellerna och bilen ner till Stockholm. " FÖRLÅT älskling, men bara när du är med mig så kan jag få i mig något att äta på morgonen, annars går det inte.
Sitter just nu och plattar håret i sängen, har sminkat mig redan. Sen ska jag leta kläder, undra va man ska ha på sig idag. Något lätt blir det väl. Dags att fortsätta fixa sig nu, för jag ska åka vid 8 tiden.
Hejdå Hofors, Hej Stockholm!
Köra bil i Stockholm, det här kommer bli roligt. ;)

Inga kommentarer: