onsdag, juni 24, 2009

Fy helvete!

Jag var tvungen att använda mina första svärord som titel idag. Åkte hem till mormors hus med pappa, han klippte gräset och jag häcken. Det flög små insäkter på mig, gröna äckliga bladlöss eller va det var och skalbaggar. Sen gick jag in i rosenbusken och rev upp mig på armen. Sen skulle jag börja kratta ihop alla löv och kvistar i högar så jag kunde slänga det från häcken. Jag går i foppatofflor och vops så sitter det en stor jävla tagg som var typ 4 mm bred och 10 cm lång rakt igenom skon in igenom lilltån, fast precis på sidan. Jag slänge av mig skon så taggen bröts av men den satt fast i foten, drog ut den jäkeln och det bara rann blod.
Kan säga att det fortfarande gör ont, vart inte bättre att foten var helt skitig heller och det åkte in smuts. Och jag tog med helt gröna lortiga handskar när jag drog ut taggen, dom var helt blodiga. Hur som helst, sen fick pappa en sån där tagg igenom sina stora jobbarskor som är jättetjock botten på.
Kom hem för en stund sedan och pappas kompis Micke kom hit med sin fina hund, så den ligger ute på gräset nu. Vi har nyss duschat kaffe och jag ska hoppa in i duschen nu. Vad som händer sen är inte riktigt planerat, men något roligt ska ske kan jag lova.

Inga kommentarer: