söndag, juni 07, 2009

Arbetslösheten är komplicerad!

Jag är verkligen helt utmattad i huvudet av alla kuvert man får hem varje vecka med tusen papper i. Försäkringskassan som vill att man ska fylla i en massa papper hit och dit. Arbetsförmedlingen som skickar handlingsplan med datum då man ska ringa kundtjänst om vilka arbeten man sökt. Sen skickar dom ut möten då man ska få en personling coach som ska hjälpa en med CV som jag redan gått en kurs som heter Centrum För Arbete genom arbetsförmedlingen förut. Man får göra allt om och om och om och om igen.
Sen innan man kommit igång med allt förstår jag ingenting. Och varje lapp som ska skickas till försäkringskassan ska dom på försäkringskassan skriva på, och då lär man ta sig till Sandviken. Ja lätt för mig som har körkort och det tar 20 minuter att åka dit men bensinpengar, vem betalar det liksom? Och alla möten hit och dit i Sandviken måste man ta sig till. Sen är det inte så lockande när man får 40 kr/dagen 5 dagar i veckan att gå på alla möten hit och dit. Men så är det bara nu i 1 månad till, för när man fyllt 20 år får man 140 kr/dagen tror jag det var.
Och allt blir ju inte bättre på gnäll hit och dit och att man ska ha tid med alla kompisar och umgås.
Tack gode gud att jag kommit in på högskolan i höst, så nu tiden tills dess ska jag försöka stå ut och kolla upp hur allt ska skrivas och sånt för att man ska få dom pengarna man är rätt till att ha. Får stå ut med möten hit och dit och grupp/enskild coaching.
Tur att man är kär och galen iallafall och att världens bästa Tobias alltid är så gullig och omtänksam. Jag är nog världens lyckligaste tjej, nog? Jag ÄR det.
Dags att duscha och ringa min fina älskling innan sovdags. Ska upp 08:00 i morgon, Godnatt.

1 kommentar:

Sabina sa...

Har du aktivitetsstöd?
Det har jag och jag får 134 kronor/dag.
Och jag har haft mitt i 3 månader.