tisdag, juni 23, 2009

ÅLAND-bilder ( LÖRDAGEN )

Klicka på bilderna för att se dom större!

Vår Lördag på Åland började med att gå upp och äta frukost.
Sen fixade vi oss och åkte iväg till Eckerö-hamnen för att invänta min storebror Andrej och hans flickvän Cecilia.
På kortet ser ni båten som kommer in vid hamnen.
Sen åkte vi alla hem till stugan för att dom här två turturduvorna skulle få se stugan m.m
Cicci och Andrej!

Vi spelade lite Yatzy, och jag vann hela tiden förutom en gång på den här helgen då brorsan vann. Vi spelade kanske 20 gånger. Ingen slår mig i Yatzy, nån som vill testa?

Efter maten tog vi bilarna till Fågelön och gick runt och kollade.
Det ligger mitt i Mariehamn längst ner vid båthamnen.
På Fågelön finns det massa djur, små kaninungar och alla olika slags fåglar.
Träffade på dom här påfåglarna. Dom gick runt och skrek överallt,
det fanns kanske 20 st påfåglar där.

Sen gick vi ner till stranden och kollade, det är långa vita stränder vid fågelön.

Den biten av bryggan som syns på bilden är bara 1/3 av bryggan.
Dit gick vi ut och knäppte kort.

Fina Cecilia och min underbara och bästaste bror Andrej.
Ni är så söta tillsammans.

Sen åkte vi vidare till Lämmströms kanal och fiskade och finsk glass.

Sen åkte vi vidare till utkiksplatsen där vi fikade muffins och kaffe.
Man ser inte så bra på bilden men det är så otroligt vackert där uppe.
Man kan se dom stora kryssningsfartygen som kommer in i Mariehamn och även den stora båten Pommen som man kan besöka.

Väl tillbaka i stugan så ville brorsan och Cicci ut och ro lite,
försöka få lite fisk men det fick dom aldrig. Mysigt ställe där vi hyrde stuga.

Cicci och Andrej ute i båten.

Medans dom var ute och rodde så gick jag och min fina älskling ut en vända och gick.
Lite solbrända? Vi hade så jättefint väder hela helgen.

Fina, underbara och vackra Tobias.

Kvällen spenderade vi ute på farstukvisten där vi satt och skrattade och pratade om
allt mellan himmel och jord.
På bilden var vi på ormjakt på husknuten. Tobias hittade en huggormsunge,
viste ni att dom är giftigast? Alltså ungarna.
Lördagen var en mysig dag, besökte mycket ställen i Åland och mer rätt sällskap blir allt perfekt. På kvällen grillade vi massa god mat, spelade poker, kollade på tv och var ute och gick runt i området där vi hyrde stugan. Det var roligt att min bror och hans flickvän också kom dit, roligt med mycket sällskap.

Inga kommentarer: