lördag, december 12, 2015

VI-SKOGEN - Tillsammans kan vi rädda ännu fler liv..

Idag vill jag tipsa er alla om en gåva att ge i julklapp, en gåva som räddar liv. Jag har själv gett detta i flera års tid i julklapp, presenter och en minnesgåva om någon gått bort.

Vi-skogen är en svensk biståndsorganisation som planterar träd i Kenya, Rwanda, Uganda och Tanzania. Fyra länder som är hårt drabbade av avskogningen och som under många år levt med dessa förödande effekter för både människor och natur. Deras träd har sedan 1983 hjälpt 1,8 miljoner människor ur fattigdom.


På deras hemsida kan ni läsa mer om dom och även skänka en gåva genom att plantera ett träd. Det går till så att man köper ett träd t ex "Plantera ett träd i minne av en bortgång" då man får välja först en bild sen fylla i text som t ex namnet på den bortgångna eller personer som fyller år t ex om man vill ge bort det som en gåva, sen vem det är ifrån m.m, allt är på svenska och jättelätt att göra. Sen skickas det ett Gåvokort till den personen man skriver att det skall skickas till. Det är svårt att förklara så lättare om ni kikar in sidan här : http://www.viskogen.se/ så kan ni bläddra runt och kolla, man betalar enkelt för träden man väljer att köpa antingen direkt eller så får man ett inbetalningskort hemskickat. Man kan även köpa grejer på sidan, dom har en liten shop.

Jag har skickat gåvokort många gånger då jag tycker det är en fin grej att få hemskickat ett gåvobevis att ett träd planteras för den personen man skickar det till. Ett träd som hjälper fattigdom och dessutom är det inga stora pengar utan ett träd kostar 20 kr och den man ger den till får ett fint kort hemskickat som bevis att trädet planterats för den personen. Jag har själv nyss planterat ett träd för en bortgången person och jag hoppas min vän som får hem gåvopappret blir glad.

Gör som jag och ge bort en sån fin gåva i julklapp till någon, det räddar liv!


Inga kommentarer: