söndag, december 06, 2015

ANDRA ADVENT - The weekend

Idag är det andra advent och det är flera plusgrader ute och det spöregnar, undra om det blir en grön eller vit jul detta år, vad tror ni?

Denna helg har vart helt okej iallafall. I Fredags åkte jag och Malin till Sandviken och kikade runt på affärer och på kvällen var jag hos mina föräldrar och kollar på Idolfinalen och självklart var Martin en värdig vinnare även om jag gillade Simon massa också. Tyckte ni att rätt person vann, om inte vem tycker ni skulle vinna?

Gårdagen spenderade jag hos Malin med kortspel, Emelie var där också och det var riktigt trevligt. Slutade med att vi satt och gjorde julgranspyssel av gamla tidningar som vi sen åkte ut och klädde en viss persons träd med, haha. Kom hem 5 i morse och kunde inte sova förns 7 tiden och idag har jag inte gjort mycket alls.

Ska berätta en rolig grej. Malin har alltid en tvål som doftar persika och jag älskar den doften och i fredags köpte jag den när vi var iväg och handlade och igårkväll skulle jag använda den första gången och när jag luktar på händerna så kommer det upp en grej i mitt huvud, Jo ananssplitt man åt när man var liten, har nog inte ätit den på 10-15 år. Vart helt till mig och det första jag gjorde när jag vaknade idag var att åka till affärerna för att köpa och jag vart så besviken när jag inte hittade på coop då dom har mest utbud av glass här i byn, men Ica hade och när jag tog en tugga av glassen försvann jag från jorden alltså. Sjukt att persikotvålen kunde ge mig minnet av den där ananasglassen.

Nu ska jag slänga i en tvätt i maskinen och dammsuga av här hemma sen blir det chilla resten av dagen och försöka sova i tid så man vaknar någorlunda tid i morgon. Hoppas ni alla haft en bra helg och glöm inte att det kommer ett inlägg om dagen nu ända till julafton. 






Inga kommentarer: