måndag, december 21, 2015

RECEPT - Julgodis

Tänkte dela med mig att ett litet ihop-plockat recept jag gjorde idag som vart såååå gott.

Jag smälte marabou mjölkcchoklad över vattenbad och lika vit choklad ifrån marabou också med smak av vanilj. Smällte även dumlekolor med en skvätt vispgrädde då den blir riktigt tjock annars eftersom det är färdiglagad kola i dom. Hällde mjölkchokladen på bakplåtspapper som jag satt i en glasform och lät vara i frysen i 10 minuter, sen på med dumlekolan och in i frysen i 15 minuter och sen på med den vita chokladen sen hackade jag polkagrisar jag satt på. Tips är att ta vanliga polkagrisar sånna små för dom är lättare att hacka än dessa polkakäppar som var stenhårda.

Förvarar det i kylskåpet så det håller sig kallt, bara skära bitar och servera. Ljuuuvligt gott.



Inga kommentarer: