måndag, december 14, 2015

Jul- tag

Vad är det bästa med julen? 
Att få träffa familjen. Nu när man är äldre och inte har egna barn är det roligt
att få träffa syskonen och deras barn, se deras glädje när tomten kommer med klappar då man vet
hur glad man själv vart när man var liten.

Typiskt jul ?
Förutom maten så är det alla tvprogram, filmerna som "kan du vissla johanna", jag hatar den
filmen och den går varje år, detta år kommer jag INTE se den.

Vad önskar du dig i julklapp?
Fred på jorden, men eftersom det ej går så inget speciellt. En lugn och frisk jul bara med nära och kära. 

Hur brukar du fira jul?
Hos mina föräldrar med god mat, julklappar, syskon med barn, tomten, åka
och tända ljus på graven hos min mor och farföräldrar. Sen mellandagsrea och tagga inför nyår.

Den bästa julklappen du fått?
Det har jag ingen aning om men det bästa är att ha mina föräldrar och syskon nära.

Vad ska du ha på dig på julafton?
Leggings och någon klänning antar jag. 

Favorit dryck på julen?
Julmust, har snart dock tröttnat redan då den funnits att köpa i månader nu. haha

Snö eller utan snö på julen?
Ett vitt täcke på alla tomtar skulle vara fint och vi får se om det kommer nå snö,
marken är vit och kall nu och hoppas på lite snö under julen då dom senaste åren har vi haft en riktigt grön julafton. Men sen kan snön försvinna igen. 

Vilken färg passar mest på jul?
Dom flesta skulle säga röd men jag gillar inte det så jag säger "Vitt, guld och silver"

Längtar du till jul?
Ja lite, det är mysigt dom där dagarna. 




Inga kommentarer: