söndag, december 20, 2015

FJÄRDE ADVENT - The weekend..

Oh my god vad tiden rinner iväg. Idag är det fjärde advent, redan.. jag har bara tändt två ljus än så länge på min adventsstake på köksbordet, oooops. Det är fyra dagar till julafton och jag har handlat julklappar i fredags så jag och GusstN (Malin) var iväg en vända och kikade runt i affärer, slog in allting och har levererat dom ner till mina föräldrar där jag kommer spendera dagarna under julen.

Igår hade vi julkonsert i Hofors kyrka, det är såååå otroligt vackert, nersläckt kyrka med massa tända ljus, alla körer medverkade och det var fullsatt kyrka. Vi hade Gävle´s musikkår med oss som spelade och GusstN sjöng solo med oss i kören om bakrund till Himlen i min famn när det var våran tur att inta "scen". Alla körer sjöng tillsammans 3 låtar och känslan när man är typ 100 pers längst fram i kyrkan och hela orkestern spelar och vi sjunger , får gåshud jag bara tänker på hur magiskt det vart. Jag fick verkligen en härlig julkänsla. Dock försvann den lika fort man kom ut och ser grönt gräs och har 10 plusgrader men det gör mig inget för jag är inget stort fan av snö ändå, dock kommer vi väl få snökaos i januari-februari-mars nu när det inte är nå snö december ut, för som det verkar nu blir det en grön jul.

Efter kyrkan hade världens bästa Nina kommit för att överraska mig med julklappar och rosor, så otroligt fint av henne. Verkligen personliga saker hon gjort och riktigt tänkt till med varenda grej, kommer inte gå in på det nu men tusen tack fina du, det var det absolut finaste jag någonsin fått.

Kvällen spenderades efter en tripp till Sandviken hos Malin med henne och Emelie, vi kikade på Big brother och sen spelade vi lite kort, Skipbo vart det. Riktigt kul, vad gillar ni för sällskapsspel, ni kanske har nå tips att dela med er av? Jag och mina vänner vi älskar spelkvällar.

Nu idag Söndag ska jag städa lite , tvätta och sen göra ett jätteenkelt julgodis ni kommer få recept på i morgon, så håll utikik efter det. Hoppas ni alla har en underbar fjärde advent.. 


Detta är filmat på julton år 2013, vi sjöng samma låtar igår men finns ej infilmat
om ligger ute på youtube från igår men kommer det upp något kommer jag självklart
dela med mig av det till er men så länge får ni se från denna konsert. 

Inga kommentarer: