torsdag, december 17, 2015

RECEPT - Goda mackor..

Idag tänkte jag tipsa om två mackor som är superenkla och goda. 

Kycklingcurry röra i baguette 
Blanda 2 dl cream frache, 1 msk currykrydda, 3 msk majonäs, hackad rödlök och hackad röd paprika. Jag stekte kycklingfile i mindre bitar och kryddade med salt och svartpeppar, när den kallnat ringlade jag på honung och blandade omkring innan jag blandade den med den andra blandningen, satt  i lite sambal oelek för lite mer smak också. 
Serverade i baguette med sallad och tomat. 


Skinka och mozarella fylld ungsbakad baguette med sallad.
Vispade ihop 2 ägg med salt och peppar, skar skinkan i mindre bitar och blandade i riven mozarellaost. Ta en baguette och skär som en avlång fyrkant och gröp ut bröd efter eget tycke. Lägg ner röran och in i ugnen på 175 grader i ca 20 minuter tills ägget och blandningen blivit fast. 
Serverade med ekologisk blandsallad, miniplommontomater och fetaost jag ringlade över olja och svartpapper på. 



Inga kommentarer: