måndag, augusti 09, 2010

I HATE THIS SHIT

Jag hatar när hela handen och upp till armbågen domnar bort, känner ingenting och hur mycket man än ruskar med armen att "sockerdrickan, stickningarna" ska försvinna gör dom inte det som det gör när benen/fötterna somnar. Jag hatar att vakna upp på nätterna av att jag inte känner av handen eller något, hatar att inte kunna stödja handen på morgonen när man vaknar och ska kliva upp ur sängen. Ibland känns det som att jag bara har en arm.

Mina drömmar att jobba som frisör är som bortblåsta med vinden då jag inte ens kan vrida min hand som man ska kunna. Att hålla en stekpanna i vänster hand skulle göra mig glad om jag inte fick sån värk att jag inte orkar hålla i den. Att kunna vrida handen så man kunde lägga ett äpple i den utan att man måste ha handen åt sidan som när man skakar hand skulle göra mig glad. Men inget av detta kan jag göra.


Jag vill kunna vrida handen så den är uppåt som man ska kunna göra.
Första bilen har jag vridit hela armen för att kunna ha handflatan uppåt,
det går inte om man bara sträcker ut armen, jävla ben som sitter fel.
Börjar nästan fundera på om det är värt att göra den där stora operationen
för att fixa till handen.

Nu ska jag dra på mitt handskydd och lägga mig,
hoppas att jag kommer slippa nattens vanliga värk.

Inga kommentarer: