torsdag, mars 19, 2009

Till er som inte förstår!

Fick ett sms av en tjej som inte förstår hur jag kan ha klarat uppkörningen när jag inte klarade uppskrivningen. Så tänkte skriva här!
Ny lag från i nyår att när man bokat teoriprovet hos vägverket (där man skriver det) så får man en tid för uppkörningen direkt, och den tiden är inom en vecka. Om man inte klarar teoriprovet så MÅSTE man iallafall ha sin uppkörning. Och efter uppkörningen först så får man boka en ny tid för teoriprov.
Jag fick 50 rätt igår på mitt teoriprov, krav för godkänt är 52 rätt. Jag fick min uppkörning dagen efter teoriprovets tid, alltså idag. Och jag klarade mig uppkörning idag, så jag var till trafikskolan och bokade in ett nytt teoriprov och jag hade tur att få den redan nästa vecka. Det är tur så jag inte drar ut på det sålänge så jag glömmer bort allting, och bra för att nu har jag en vecka på mig att plugga.
Kan också berätta att om man gjort halkbanan förut (jag gjorde min för 1 år sedan) och inte har ett godkänt teoriprov eller uppkörning så lär man gå en risketta som det kallas, en del om droger och våld. För nu den 1 April är det ny lag på det. Men det drabbar ju ingen som inte gjort halkbanan eller om man har antingen teoriprov eller uppkörning klar. Så jag slipper det iallafall.
Något mer du/ni undrar så bara att kommentera!

Inga kommentarer: