onsdag, februari 13, 2008

Jag gav dig mitt hjärta.


Jag gav dig mitt hjärta i tron på att du skulle behålla det och ge den all din kärlek. Jag trodde jag fick ditt hjärta och det fick jag för en kort stund. Men lika fort tog du tillbaka det och på samma gå krossade mitt hjärta som jag gav dig.
Jag trodde att du var en god människa med känslor. Jag trodde att du var den jag ville leva mitt liv med och dela allt jag har med. Jag trodde du var den som mitt namn skulle stå brevid på dörren och den som man skulle fråga på kvällen om den andra haft en bra dag på jobbet innan man somnar intill varandra. Jag trodde att det var dig jag skulle ut på äventyr med och se världen. Jag trodde det var dig jag skulle få gå igenom alla svåra saker med i livet, trodde det var DU som skulle trösta mig när jag var ledsen eller att det var DU som skulle stå vid min sida föralltid.

Men jag hade fel.

Inga kommentarer: