tisdag, juli 21, 2015

FIND YOURSELF AND OTHERS WILL FIND YOU TOO..

Livet är för kort för att blicka tillbaka på saker man gjort fel då gjort är gjort men ibland måste man tänka tillbaka på tiden. Ikväll är en sådan kväll. Det finns människor jag upplevt saker med som jag aldrig kommer få se igen då dom inte ens finns på denna jord längre medans det finns människor som både jag och dom gjort fel men ändå så finns dom inte i ens liv längre på grund av dumma misstag och hur mycket jag än vill be om ursäkt tror jag dom inte skulle godta den lika som att jag inte skulle godta deras ursäkt.

Jag försöker dag in och dag ut försöka hitta anledningar till allt som sker. Varför just den saken hände och varför just jag skulle träffa den människan. Vad ger det mig, eller rättare sagt vad har det gett mig? Jag tror inte att allt som händer har sin anledning men mycket av det. Har många gånger skrivit om att man väljer olika vägar här i livet och ibland tar en väg slut och man står vid en korsning med massa alternativ, vilket ska man ta och vart leder den vägen? Ibland går man fel och lär stanna upp och tänka.

Det är så mycket tankar som jag inte kan fastställa i mitt huvud om saker som händer omkring mig. Jag skulle vilja reda ut saker med människor runt mig och lösa problem, försöka hitta ett sätt att man kan finnas i varandras liv men jag känner att det är alltid jag som försöker ta steget, försöker ta kontakt. Tänker inte andra människor lika som jag?

Jag önskar jag kunde dra tillbaka tiden men jag vet att det inte går, så varför ens tänka tillbaka?
Fokusera framåt, ta vara på all tid man får och va rädd om människorna runt om er. 




Inga kommentarer: